Diensten  
Structureren van huis en huishouden
ruimte en spullen
administratie
tijd en agenda

Voorbereiding van verhuizing
verbouwing
overgang naar een zorgcentrum
Hulp bij thuiswerkplek
gezinsuitbreiding
scheiden
overlijden

Hulp voor mensen met een PGB
Hulp na scheiden en overlijden. Bij ziekte en
andere moeilijke periodes.
Door omstandigheden kan het moeilijk zijn om overzicht te houden of het huis
opgeruimd te houden. Of dit nou komt doordat de combinatie van werk en
gezin teveel u teveel wordt . Of  u bent ziek of zorgt voor een zieke. Of u
heeft te maken gehad met een sterfgeval.  In al deze gevallen is het fijn om
overzicht te krijgen! Een opgeruimd en schoon huis helpt hierbij. Zo kunt u
weer tot rust komen. Het aanbrengen van meer structuur en routines  of een
andere indeling van uw huis en spullen kunnen helpen.
Ik heb ondervonden dat het in persoonlijk heftige perioden moeilijk kan zijn
een huis opgeruimd te houden omdat er geen tijd voor is, u veel andere
dingen aan uw hoofd hebt of het fysiek niet kunt. Hierdoor begrijp ik dat het
u niet lukt en dat dat u het misschien moeilijk vind om hulp te vragen. U hoeft
zich niet te schamen voor uw  huis en spullen.

PGB
Heeft u een PGB? Dan kunt u mogelijk een organizer inhuren (kijk voor meer
informatie op de site van Per Saldo).
Door uw beperking kan het zijn dat u minder energie heeft, door ‘time
management’ toe te passen leert u effectiever om te gaan met uw tijd en
krijgt u dingen sneller gedaan. Ik kan u helpen met het aanleren van
bepaalde routines (bijvoorbeeld in het huishouden) die u helpen dingen
makkelijke of sneller te doen.  Ik kan u helpen met dingen die de
huishoudelijke hulp niet voor u doet zoals het opruimen van uw huis of uw
administratie. Als uw huis eenmaal op orde is kunt u het veel makkelijker
bijgehouden. Overzicht en een opgeruimd huis geven u rust, ruimte en meer
energie.
Huis en huishouden
Structuur aanbrengen in het huishouden zorgt ervoor dat u;
· overzicht krijgt van alle (huishoudelijke) taken in  uw situatie
· prioriteiten kunt stellen
· routines creëert die ervoor zorgen dat de dagelijkse taken steeds
gemakkelijker gaan
· kunt evalueren of het mogelijk en wenselijk is om bepaalde taken uit
te besteden

Ruimte en spullen - hulp bij opruimen
Iedereen kent wel die kamer, kast of zolder waar spullen steeds worden
geparkeerd om later nog iets mee te doen of op te ruimen. Na een enige tijd
bent u vergeten wat er precies ligt of waar het ligt. Als we zo’n ruimte aan
gaan pakken resulteert dat in;
· een logisch ingedeelde ruimte of kast
· overzicht van de spullen die u heeft en welke u niet meer nodig hebt
· een eenvoudig opbergsysteem passend bij uw situatie
Marije Ruijtenberg - van der Kaap
mail naar     info@helderenklaar.nl
tel:  06 -15128258 of 
0113 - 851783
© 2015 helder&klaar All rights reserved | algemene voorwaarden | disclaimer |foto van doos van  Master isolated images via  FreeDigitalPhotos.net| foto agenda van ohshoot.typepad.com
Administratie (opruimen)
Binnen 1 minuut dat ene document opzoeken? Dat kan met een
eenvoudig opbergsysteem.  Als we de administratie opruimen gaan we
alle papieren doornemen en beoordelen of iets bewaard moet worden,
actie nodig heeft of dat het gearchiveerd kan worden. Het archiveren
doen we op een manier die past bij uw behoeftes en voorkeuren. We
kunnen ook de documenten op uw computer ordenen en uitzoeken.
Deze acties zorgen voor;
· het makkelijk opbergen en  snel terug vinden van documenten
op uw computer en in uw papieren administratie
· een leeg bureau
· het snel afhandelen van administratie en post

tijd en agenda
Een lange tot-do lijst die nooit korter lijkt te worden? Door na te denken
over uw ritme en tijdsbesteding kunnen manieren gevonden worden om
efficiënter werken. Daarnaast kan het stellen van prioriteiten  helpen bij
het bepalen wat belangrijk is voor u. U krijgt inzicht in acties die snel
moeten gebeuren of nog wel even kunnen wachten. Dit levert tijd,
voldoening en rust op.
Voorbereiding verhuizing
Verhuizen kost veel tijd, geregel en energie. Heeft u hiervoor te weinig tijd of ontbreekt het
overzicht? Ziet u op tegen de organisatie en de planning? Het uitzoeken en opruimen van
spullen kan lastig zijn. Heeft u alles nog wel nodig in uw nieuwe huis? En is het niet heerlijk
om met een opgeruimd nieuw huis te beginnen met handig ingedeelde kamers en goede
opbergsystemen? U kunt de verhuizing, of een deel daarvan, door mij laten regelen. Ik kan
u helpen bij;
· het uitzoeken van uw  spullen
· het regelen en versturen van verhuisberichten
· het inhuren van een verhuisbedrijf
· het coördineren van de verhuisdag
· het logisch indelen van de nieuwe huis
Hulp bij gezinsuitbreiding
U wilt graag een babykamer maken maar u weet niet waar. Een organizer kan u
helpen met het opruimen van spullen om een kamer vrij te maken. Als u denkt dat
er geen plek is in uw huis kan ik uw helpen door te kijken naar  mogelijkheden.
Door ruimtes anders in te delen, kritisch naar spullen te kijken kunnen we een plek
vrij maken voor de baby.
Voorbereiding verbouwing
Een verbouwing kost veel tijd, geregel en energie. Ziet u op tegen de organisatie en de planning? Heeft u hiervoor te
weinig tijd of ontbreekt het overzicht? Het uitzoeken van diensten en spullen kan lastig zijn. U kunt de verbouwing, of een
deel daarvan, door mij laten regelen. Ik kan u helpen bij;
· het uitzoeken van diensten en spullen
· het coördineren van de verbouwing
· het logisch indelen van de verbouwde woning
· de aanschaf van materialen en voorwerpen voor de verbouwing

Voorbereiding overgang zorgcentrum
Als u of uw (schoon)ouders naar een seniorenwoning of zorgcentrum verhuizen kan vaak niet de hele inboedel
meeverhuizen. Het kan lastig zijn om hier beslissingen over te maken. Een organizer kan u begeleiden bij het maken deze
keuzes.  Daarnaast kan ik de verhuizing geheel of gedeeltelijk begeleiden. Ik kan helpen bij;
· het uitzoeken van uw  spullen
· het regelen en versturen van verhuisberichten aan al uw contacten en aan instanties
· het inhuren van een verhuisbedrijf
·     het coördineren van de verhuisdag
bol.com Partner
Algemeen Image Banner 234 x 60
vtwonen.nl
Boekenlijst
Hieronder een lijst met boeken die ik erg nuttig vind als je zelf aan de slag wilt met timemanagement, prioriteiten stellen, je huis opruimen, uitvinden wat je belangrijk vind in je leven, het combineren van werk/eigen bedrijf en gezin, je leven gemakkelijker maken en lekkere snelle recepten.

BLOG
Bespaar veel tijd met koken en  boodschappen doen en eet altijd gezond |gratis werkbladen | free printable|maaltijdplanner| vriezerinventaris | boodschappenlijst|www.helderenklaar.nl | professional organizing |hulp bij opruimen | time management | voor  werkende moeders
Ideeën voor grote DIY planners voor alle afspraken en bezigheden voor alle familieleden. Zo kan je het organiseren van je gezin iets makkelijker maken en heb je geen dubbele afspraken meer!
helder&klaar | hulp bij opruimen | Professional Organizer
www.helderenklaar.nl | professional organizing |hulp bij opruimen | time management | voor  werkende moeders
Marije
helder&klaar | hulp bij opruimen | Professional Organizer